#################################################################################################### NEOPLAN N4016 PL #################################################################################################### [friendlyname] Neoplan N4016 PL ZKM Bielawa (ex. RSVG) [description] Firma Neoplan Polska w latach 1996-1999 wyprodukowała 116 sztuk modelu "Neoplan N4016" oraz w latach 1998-1999 32 sztuki modelu "Neoplan N4016TD". Szkielety autobusów początkowo pochodziły z Niemiec. Dopiero jesienią 1998 otwarto zakład w Środzie Wielkopolskiej, w którym wytwarzano własne szkielety. W grudniu 1998 r. rozpoczęła się w Bolechowie produkcja Neoplana K4016TD. Był to zmodernizowany model N4016, który powstał, by biuro techniczne firmy Neoplan Polska zebrało doświadczenia projektowe przed planowanym wprowadzeniem do produkcji zupełnie nowych własnych modeli, produkowanych od 1999 roku jako rodzina Solaris Urbino. Można więc rzec, że Neoplan ten jest przodkiem ówczesnych Solarisów z rodziny Urbino. [end] [number] Nr_taborowe.org [registration_automatic] [kmcounter_init] 1998 60000 [sound] sound\Sound_N4016_PL.cfg [sound_ai] sound\Sound_N4016_PL.cfg [model] model\Model_N4016_PL.cfg [paths] model\Paths_PL.cfg [passengercabin] model\Passengercabin_PL.cfg #################################################################################################### SCRIPTS / SKRYPTY / SKRIPT #################################################################################################### [varnamelist] 22 script\AI_varlist.txt script\Collision_varlist.txt script\gearbox_varlist.txt script\engine_varlist.txt script\elec_varlist.txt script\bremse_varlist.txt script\auspuff_varlist.txt script\lights_varlist.txt script\door_varlist.txt script\wiper_varlist.txt script\cockpit_varlist.txt script\klappern_varlist.txt script\rollband_varlist.txt script\heizung_varlist.txt script\rain_varlist.txt script\dirt_varlist.txt script\LLE_varlist.txt script\matrix_voll_varlist.txt script\wimpel_varlist.txt script\visual_varlist.txt script\cashdesk_varlist.txt script\ticketprinter_varlist.txt [stringvarnamelist] 5 script\LLE_stringvarlist.txt script\matrix_voll_stringvarlist.txt script\ticketprinter_stringvarlist.txt script\cockpit_stringvarlist.txt script\matrix_fontfile_stringvarlist.txt [script] 24 script\N4016_main.osc script\N4016_main_AI.osc script\collision.osc script\cockpit.osc script\gearbox.osc script\engine.osc script\elec.osc script\bremse.osc script\auspuff.osc script\lights.osc script\door_PL.osc script\wiper.osc script\klappern.osc script\forcefeedback.osc script\rain.osc script\dirt.osc script\sound_volume.osc script\heizung.osc script\LLE.osc script\matrix_voll.osc script\Matrix_Fontfile.osc script\wimpel.osc script\cashdesk.osc script\ticketprinter.osc [constfile] 18 script\AI_constfile.txt script\collision_constfile.txt script\gearbox_constfile.txt script\engine_constfile.txt script\elec_constfile.txt script\bremse_constfile.txt script\lights_constfile.txt script\door_constfile.txt script\auspuff_constfile.txt script\cockpit_constfile.txt script\klappern_constfile.txt script\rollband_constfile.txt script\forcefeedback_constfile.txt script\wiper_constfile.txt script\dirt_constfile.txt script\heizung_constfile.txt script\LLE_constfile.txt script\matrix_voll_constfile.txt #################################################################################################### CAMERAS / KAMERY / KAMERAS #################################################################################################### Opis poszczególnych linijek: #1: współrzędna "x" umiejscowienia kamery #2: współrzędna "y" umiejscowienia kamery #3: współrzędna "z" umiejscowienia kamery #4: przybliżenie/oddalenie od domyślnego punktu umiejscowienia kamery, który został określony przez współrzędnie ^powyżej^ #5: kąt widzenia: wycinek obrazu podany w stopniach (°) - dla widoku kierowcy standardowo jest to 52° (może być mniej, więc raczej nie, bo obraz będzie nienaturalnie ściśniety), w pozostałych przypadkach jest to 45° #6: obrót kamery wokół domyślnego punktu umiejscowienia kamery w sposób prawo/lewo (obrót poziomy) #7: obrót kamery wokół domyślnego punktu umiejscowienia kamery w sposób góra/dół (obrót pionowy) **************************************************************************************************** DRIVER / KIEROWCA / FAHRER **************************************************************************************************** 0: Widok na tor jazdy (kamera standardowa): [add_camera_driver] -0.750 4.100 1.790 -0.06 50 0 -10 1: Widok na prawe lusterka zewnętrzne + kasa: [add_camera_driver] -0.750 4.100 1.790 -0.06 48 40 -2 2: Widok lusterko wewnętrzne: [add_camera_driver] -0.750 4.100 1.790 -0.06 48 40 15 3: Widok na prawą stronę: [add_camera_driver] -0.750 4.100 1.790 -0.06 50 63 -6 4: Widok na pierwsze drzwi: [add_camera_driver] -0.750 4.170 1.790 -0.06 48 90 -10 5: Widok na pierwsze siedzenia po prawej stronie: [add_camera_driver] -0.200 4.200 1.800 -0.06 48 140 -10 6: Widok na przedział pasażerski: [add_camera_driver] 0.000 4.350 1.800 -0.06 48 180 -15 7: Widok na bileterkę: [add_camera_driver] -0.720 4.450 1.890 -0.06 44 58 -35 [view_ticketselling] 8: Widok na pulpit od góry: [add_camera_driver] -0.700 4.745 2.015 -0.06 50 0 -70 9: Widok na sterownik tablic: [add_camera_driver] -0.905 4.645 2.210 -0.06 40 -20 60 [view_schedule] 10: Widok na przełączniki szyberdachów: [add_camera_driver] -1.050 4.620 1.400 -0.06 48 -30 -50 11: Widok na lewą stronę (mocno na lewo, prawie w tył): [add_camera_driver] -1.035 4.665 1.765 -0.06 48 -150 -13 12: Widok na lewą stronę: [add_camera_driver] -0.750 4.600 1.790 -0.06 48 -120 -12 13: Widok na lewą stronę: [add_camera_driver] -0.680 4.250 1.790 -0.06 48 -90 -12 14: Widok na lewą stronę (lekko na lewo): [add_camera_driver] -0.750 4.100 1.790 -0.06 48 -63 -12 15: Widok na lewą stronę (pod lewym lusterkiem): [add_camera_driver] -0.750 4.100 1.790 -0.06 48 -40 -8 16: Widok na lewe lusterko: [add_camera_driver] -0.750 4.100 1.790 -0.06 48 -20 10 **************************************************************************************************** PASSENGERS / PASAŻEROWIE / FAHRGÄSTE **************************************************************************************************** 0: Widok od przodu na cały przedział: [add_camera_pax] 0.150 4.800 2.450 -0.06 45 180 -17 1: Widok ze środka na tylną część przedziału: [add_camera_pax] -0.725 2.000 2.525 -0.06 45 158 -15 2: Widok ze środka na przednią część przedziału: [add_camera_pax] -0.725 -2.000 2.525 -0.06 45 20 -15 3: Widok od tyłu na cały przedział: [add_camera_pax] 0.000 -5.805 2.530 -0.06 45 0 -10 **************************************************************************************************** Nr wpisu "[add_camera_driver]", który jest uznany jako domyślny, po przełączeniu na widok zza kierownicy: [set_camera_std] 0 Centrowanie kamery zewnętrznej - określa punkt, wokół którego mają obracać sie kamery zewnętrzne - "sztywna" i "ruchoma" (tych współrzędnych najlepiej nie zmieniać): [set_camera_outside_center] 0.000 0.000 1.200 #################################################################################################### MIRRORS / LUSTERKA / SPIEGELS #################################################################################################### Ustawienia poszczególnych odbić następują według kolejności tesktur, tzn. w kolejności "reflexion0.bmp", "reflexion1.bmp", itd. Opis poszczególnych linijek: #1: współrzędna "x" umiejscowienia kamery #2: współrzędna "y" umiejscowienia kamery #3: współrzędna "z" umiejscowienia kamery #4: przybliżenie/oddalenie od domyślnego punktu umiejscowienia kamery, który został określony przez współrzędnie ^powyżej^ #5: kąt widzenia: wycięcie obrazu podane w stopniach (°) - dla widoku kierowcy standardowo jest to 52°, w pozostałych przypadkach jest to 45° #6: obrót kamery wokół domyślnego punktu umiejscowienia kamery w sposób prawo/lewo (obrót poziomy) #7: obrót kamery wokół domyślnego punktu umiejscowienia kamery w sposób góra/dół (obrót pionowy) #8: tu najlepiej dać zawsze "0.15" "reflexion0.bmp": [add_camera_reflexion] -1.386 4.901 2.083 0 45 169 -15 0.15 "reflexion1.bmp": [add_camera_reflexion] 0.195 4.849 2.350 0 45 205 -20 0.15 "reflexion2.bmp": [add_camera_reflexion] 1.393 5.447 2.240 0 45 199 -15 0.15 "reflexion3.bmp": [add_camera_reflexion] 1.415 5.496 1.883 0 45 229.5 -22.3 0.15 "reflexion4.bmp": [add_camera_reflexion] 1.192 5.621 2.488 0 45 228 -2 0.15 #################################################################################################### PHISICIST OF VEHICLE / FIZYKA POJAZDU / PHYSIKERS DES FAHRZEUG #################################################################################################### Masa w tonach: [mass] 11 Moment bezwładności: 500 200 500 [momentofintertia] 300 80 300 Wymiary boundingboxa na podstawie danych z programu do modelowania ("Boundingbox" - najmniejszy możliwy prostokąt całkowicie i ściśle otaczający całą bryłę pojazdu): [boundingbox] 2.5 11.8 2.6 -0.05 -0.5 2.28 Wysokość środka ciężkości nad ziemią: [schwerpunkt] 1.2 Stały opór (w Niutonach): [rollwiderstand] 1000 Długość punktu obrotu, gdy autobus wchodzi w zakręt: [rot_pnt_long] -3.095 Promień skrętu pierszej osi: [inv_min_turnradius] 0.13 [ai_deltaheight] -0.10 **************************************************************************************************** PARAMETERS OF AXIS / PARAMETRY OSI / PARAMETERN DIE BUSACHSEN **************************************************************************************************** ###PRZEDNIA OŚ### [newachse] Współrzędna: achse_long 2.784 Rozstaw opon (przbliżona szerokość autobusu): achse_maxwidth 2.4 achse_minwidth 1.8 Średnica kół na danej osi: achse_raddurchmesser 0.940 Stała sprężystości zawieszenia na każdą stronę (w kN/m): achse_feder 240 Maksymalne obciążenie (w kN): achse_maxforce 90 Stała tłumienia (w kN/m): achse_daempfer 20 Czy jest to oś napedowa? ( "0" - nie, "1" - tak): achse_antrieb 0 ###TYLNA OŚ### ^^Opisy jak wyżej^^ [newachse] achse_long -3.095 achse_maxwidth 2.4 achse_minwidth 1.2 achse_raddurchmesser 0.94 achse_feder 280 achse_maxforce 116 achse_daempfer 20 achse_antrieb 1